Yorumlar (87)
![avatar](/images/avatars_thumb/89842826950db3bcb91eb6.jpg)
Ducate (103) - 7 ay önce
Yorumlarda bahsedildiği gibi herkesin seveceği türde bir film değil. Durağan sahneler ve hikayesi var. Ama Martin Scorsese tarzını sevenler, film kültürü yüksek olan sinemaseverleri ve dönem filmlerini sevenleri hayli hayli tatmin edecek bir film olmuş. Uzun zamandır böyle düşündürücü ve etkileyici bir gelmiyordu. Bence de iyi oldu. Oscarı hakediyor.Filme geleceksek etkileyici atmosferi,kostümler, konuşmalar hele aksanlı konuşmaları sevenleri mutlu edecek bir film olarak söyleyebilirim. İnsanların çıkarları ve para için neler yapabileceğini gösteren bir başyapıt olmuş. Oyunculuklar bence başarılı leo beğenmeyenler olmuş. Ama ne eksik ne fazla bir performans sergilediğini düşünüyorum. Yüz mimikleri ve aksanlı konuşması role inandığını gösteriyor.
Yorumlarda böyle Kızılderileri anlatan filmler yapmadılar demişler. Sanırım Kevin Costner Kurtlarla Dans filmini izlemeyenler var. True Grit,Last Mohikan,Il Grande Silenzio aklıma gelen diğer kızılderili filmleri evet sanırım çok fazla yokmuş. Herkesin ortak noktası filmin 3,5 saat olması keşke 3 olmasa daha iyi olurdu. Ama ona rağmen biraz aralara rağmen izlettiriyor.
8
Yorumlarda böyle Kızılderileri anlatan filmler yapmadılar demişler. Sanırım Kevin Costner Kurtlarla Dans filmini izlemeyenler var. True Grit,Last Mohikan,Il Grande Silenzio aklıma gelen diğer kızılderili filmleri evet sanırım çok fazla yokmuş. Herkesin ortak noktası filmin 3,5 saat olması keşke 3 olmasa daha iyi olurdu. Ama ona rağmen biraz aralara rağmen izlettiriyor.
![default avatar](/images/default_avatar.gif)
![default avatar](/images/default_avatar.gif)
korelitr (39) - 7 ay önce
sıkcı olabilir katılıyorum fakat kendini izletiyor süresi biraz daha kısa olabilirmiş.
yalnız dikkatimi çeken baykuş ve ölüm teması iç anadoluda'da var çocukken köye gittiğimde hatırlıyorum baykuşun değil görüntüsü sesi duyulsa tünediği bi yerde ordan cenaze çıkar deniliyorduve çıkıyordu.
.bir de şu çektikleri zılgıtı görünce dedim bunlarda kesin bi Türklük var aga.
scorsese tarihin ilk golddigerlerini anlatmak için çok fazla zaman harcamış ama değmiş güzel film arkasındaki trajediler için öyle diyemiyeceğim insanoğlunun içinde var kötülük. Leo'ya acayip gıcık oldum yani oynadığı karaktere herşeyi geçtim kadın çocuklarının annesi yahu amcasının baştan sonu maşalığını yapıyor eşşek kadar adam.
7
yalnız dikkatimi çeken baykuş ve ölüm teması iç anadoluda'da var çocukken köye gittiğimde hatırlıyorum baykuşun değil görüntüsü sesi duyulsa tünediği bi yerde ordan cenaze çıkar deniliyorduve çıkıyordu.
.bir de şu çektikleri zılgıtı görünce dedim bunlarda kesin bi Türklük var aga.
![Çok Mutlu](/images/smiles/icon_biggrin.gif)
scorsese tarihin ilk golddigerlerini anlatmak için çok fazla zaman harcamış ama değmiş güzel film arkasındaki trajediler için öyle diyemiyeceğim insanoğlunun içinde var kötülük. Leo'ya acayip gıcık oldum yani oynadığı karaktere herşeyi geçtim kadın çocuklarının annesi yahu amcasının baştan sonu maşalığını yapıyor eşşek kadar adam.
![default avatar](/images/default_avatar.gif)
Dario Argento (14) - 7 ay önce
Yüksek bütçe,efsane oyuncular,efsane yönetmen.Sonuç:Sıkıcı olsa da kendini seyrettiren bir film.Martin Scorsese adeta günah çıkarmış yorumuna katılıyorum.
7
![default avatar](/images/default_avatar.gif)
maralis (13) - 7 ay önce
Zamanında Kızılderili toplumlara yapılan soykırımlara bir günah çıkarma üzerine bir film yapılamadığından (bilinen yok, benim hatırladığım kadarıyla), en azından Osage halkına karşı yapılanlar üzerine bir özür filmi bence. Ama bunu yaparken de tüm beyaz adam kötü değil de bir tane kötü adam üzerinden anlatım olmuş. Sanki W.Hale tek kötü adamken diğer beyaz adamlar "e napalım emir kuluyuz" modunda silik, cahil, yobaz insanlar olarak gösterilmiş. Film o açıdan bana çok sinir bozucu geldi. Yanlış anlaşılmasın gerçeklerin gösterilmesinin sinir bozuculuğu değil. Bir toplumdaki, kasabadaki her insan mı cahil, her denileni yapar durumda olan insanlar olur arkadaş? Diyeceğim de sonra hangi ülkede yaşadığım aklıma geliyor. Film boyunca hem Leo'nun karakterinden hem de Lily Gladstone'un karakterinden "hadi artık patla, yeter artık de" diye diye kendimi yedim. Soruşturma başladıktan sonra ki bölüm daha vurucu olabilseydi içimizin yağları erirdi ama o da geçmedi bize geçmedi bence. Ama kötü film mi asla.. Hatta kesin birkaç Oscar ödülü alır.
![avatar](/images/avatars_thumb/19762921104e3b18646bcb1.png)
eminmetehan (214) - 7 ay önce
İzlemesi gerçekten zor bir film sadece süresi uzun değil, üstüne her şey alenen anlatılınca izleyiciye filme dahil olacak bir nokta bırakılmamış, filmden çok biyografik belgesel tadı var. Döneme meraklıysanız, Amerikan yerlilerinin kaderini öğrenmek istiyorsanız izleyiniz. Eğlenmek için izlenecek bir film değil, her film öyle olmak zorunda da değil. Ama daha ayrıntılı bir mini dizi olsaydı yada olaylar zinciri biraz üstü örtülü anlatılsaydı çok daha izlenesi bir yapım ortaya çıkarmış. Chernobyl mini dizisi bunu ustaca yapmıştı, burada ise ne karakterlere bağlanabiliyoruz ne gerilime dahil olabiliyoruz. Çok emek harcanmış orası tartışmasız ama bir film değil belgesel olmuş..
7
Cevaplar (2)
![avatar](/images/avatars_thumb/104243001361563a1ed4c5b.jpg)
![avatar](/images/avatars_thumb/19762921104e3b18646bcb1.png)
eminmetehan (214) - 16 Aralık 2023 18:58
Chernobyl'i izlemesi keyifli yapan zaten karakterlerin detaylı anlatılması, bu sayede karakterlere ve döneme bağlıyor bizi. Sadece 2 bölümde bunu başaramazlardı, aynı bu film gibi belgesel olurdu. Ama katılıyorum bazı sahneler gereksiz hissettiriyordu, misal kocasını kaybeden kadın ciddi bir süre işleniyor hiçbir yere de bağlanmıyor hikayesi.
7
1
| Bildir
![avatar](/images/avatars_thumb/570860846604ed5dec8eab.jpg)
filmekibi (160) - 7 ay önce
Filmde kostümler, mekan, makyaj vb. çok iyi ama bir türlü filmin içine giremedim. Bir kere film akıcı değil, sürekli yaşanan cinayet olayları bile filmin temposunu değiştirmiyor hatta bu tekrar bir süre sonra sıkıcı hale geliyor.
Leo'nun oyunculuğunu hiç beğenmedim çünkü kendini çok ön plana atmaya çalışmış. Abartılı jest ve mimikleriyle doğallıktan uzaklaşmış. ben bu tarz oyunculukları sevmiyorum beni filmden kopartıyor. tiyatroda olsa güzel duruyor ama sinemada filmin homojen yapısını bozuyor böyle oyuncular. Tamam anladık çok iyi oyuncusun, ünlüsün, iyi de para aldın ama filmin içinde kaybol, hayat gibi doğal ol, patlamaya çalışma dokuyu bozma...
Kızılderililere yapılanlarla ilgili bir günah çıkarma filmi olmuş. Kadroya ünlü oyuncuları dahil ederek filmi daha görünür hale getirmeye çalışmışlar fakat yine de 2023 ün unutulacak yapımları arasında bence..
5
Leo'nun oyunculuğunu hiç beğenmedim çünkü kendini çok ön plana atmaya çalışmış. Abartılı jest ve mimikleriyle doğallıktan uzaklaşmış. ben bu tarz oyunculukları sevmiyorum beni filmden kopartıyor. tiyatroda olsa güzel duruyor ama sinemada filmin homojen yapısını bozuyor böyle oyuncular. Tamam anladık çok iyi oyuncusun, ünlüsün, iyi de para aldın ama filmin içinde kaybol, hayat gibi doğal ol, patlamaya çalışma dokuyu bozma...
Kızılderililere yapılanlarla ilgili bir günah çıkarma filmi olmuş. Kadroya ünlü oyuncuları dahil ederek filmi daha görünür hale getirmeye çalışmışlar fakat yine de 2023 ün unutulacak yapımları arasında bence..
![default avatar](/images/default_avatar.gif)
serkan saka (1) - 7 ay önce
Birkaç sezonluk dizi olabilecek bir hikayeyi üç saate sığdırmışlar. Oyunculuklar iyi ama tempo hiç hızlanmadan durağan gidiyor. İyi bir dram olmuş. Sıkılmadan izledim ama herkese hitap etmeyebilir.
8
![default avatar](/images/default_avatar.gif)
![default avatar](/images/default_avatar.gif)
![avatar](/images/avatars_thumb/4099538806320064f997db.jpg)
ilkerkocak (1030) - 7 ay önce
Günümüzde de aynı planlar, aynı yaklaşım şekliyle, herşey, aynı kişilerle yapılmaya devam ediliyor. Aynı grup Fransız devriminden Hiroşimaya oradan Suriye, Gazze katliamına kadar hepsinde aynı teraneyi uyguluyor. Birileri sürekli öldürülüyor. Dünya bu şekilde döndürülüyor.
Filme ticari gözle bakınca gereksiz uzun olduğunu söylemek mümkün ama normal bir seyir için uzun değil. Bu filmi yapmak büyük cesaret. Scorsese'ye ilk defa bu kadar hayran oldum. Adeta tarihi bir kesit gibiydi. Üç karakter, zaafları ve duruş şekilleriyle çok ilgi çekiciydi. İnsanda önemli etkiler bırakan değerli bir film.
"Ben masumum bi bebek kadar hatta daha da masum"
8
Filme ticari gözle bakınca gereksiz uzun olduğunu söylemek mümkün ama normal bir seyir için uzun değil. Bu filmi yapmak büyük cesaret. Scorsese'ye ilk defa bu kadar hayran oldum. Adeta tarihi bir kesit gibiydi. Üç karakter, zaafları ve duruş şekilleriyle çok ilgi çekiciydi. İnsanda önemli etkiler bırakan değerli bir film.
"Ben masumum bi bebek kadar hatta daha da masum"
Cevaplar (6)
![avatar](/images/avatars_thumb/96937704265f2f4db6b988.jpg)
Morrison (1583) - 09 Aralık 2023 00:03
Angaralı, şimdi Denisilin'e yazdım, çok da yazamıyorum, hassas konulara girince millet deliriyor sonra
Ortadoğu bilimden uzaklaşıp dinin ipine tutunduğu sürece tepelerinden inmez bunların balyozu, bu şeytanlarla mücadele için bilim teknik şart. Dini sen içinde yaşa ama ülke felsefesi yaparsan ekonomin de göçer gençlerin de gelişemez, adamın 1 doları sana 28tl, 1 sterlini 36tl olur böyle. Neyse, sen beni anladin, ne demiş bir ozan büyük eserinde ; Ulus, Cebeci, Çankaya, gardaş deriz kankaya, bize her yol Paris değil la bize her yer Angara. Sağlıcakla kal.
6
![Gülücük](/images/smiles/icon_smile.gif)
2
| Bildir
![avatar](/images/avatars_thumb/9601415585b433d2e5ab57.jpg)
![avatar](/images/avatars_thumb/96937704265f2f4db6b988.jpg)
![avatar](/images/avatars_thumb/9601415585b433d2e5ab57.jpg)
![avatar](/images/avatars_thumb/4099538806320064f997db.jpg)
ilkerkocak (1030) - 09 Aralık 2023 10:45
Aynen Morrison abi. Sen dinci, yobaz, cahilsen ( Kızılderili, devrim öncesi avrupalı, imparatorluk zamanı abidik kubidik şeylere inanıp sadece onları belleyen japonlar ya da şimdiki ortadoğu gibi) bu şeytanlarda istediğini yapar. Ve bu adamlar hem kendi inançlarına çok bağlılar. Bunların peygamberi, Cumhur abinin spoilerında gizli ve de Denisilin üstadın De Niro yorumunda. Çok özel karakter olmuş.
Bıraktık işi gücü, saldır Ankaragücü, ooooley Ankaragücü ooooley. Ben bile doğup 30 yıl yaşadığım Ankarayı bıraktım arkadaşlar:) çok kalabalık, insan kalitesi çok düşük oldu. 10 yıldır küçük şehir Niğdedeyim.
İlim, bilim, çalışma, plan program, azim, inanç, hırs adamlarda ne ararsan var aga, öldürür daha çok öldürür, sıra bize de gelecek
8
Bıraktık işi gücü, saldır Ankaragücü, ooooley Ankaragücü ooooley. Ben bile doğup 30 yıl yaşadığım Ankarayı bıraktım arkadaşlar:) çok kalabalık, insan kalitesi çok düşük oldu. 10 yıldır küçük şehir Niğdedeyim.
İlim, bilim, çalışma, plan program, azim, inanç, hırs adamlarda ne ararsan var aga, öldürür daha çok öldürür, sıra bize de gelecek
1
| Bildir
![avatar](/images/avatars_thumb/4099538806320064f997db.jpg)
ilkerkocak (1030) - 09 Aralık 2023 10:56
Bir de amaç sadece öldürmek değil. Dinin içini boşaltmak, ibadetsiz, faiz, kumar, kul hakkı, fuhuş, soyunuk gezdirme,
uygunsuz görseller, gösterimler filan bi tek domuz eti yememeyi kendine müslümanlık sayan, din istismarı yapan tiplere dönüştürmek), yani amaç, dünyayı sapkın bir yer haline getirmek. Ortam da çok müsaitti zaten.
8
uygunsuz görseller, gösterimler filan bi tek domuz eti yememeyi kendine müslümanlık sayan, din istismarı yapan tiplere dönüştürmek), yani amaç, dünyayı sapkın bir yer haline getirmek. Ortam da çok müsaitti zaten.
1
| Bildir
![default avatar](/images/default_avatar.gif)
MR RED (100) - 7 ay önce
Martin Scorsese önemli bir yönetmen, kabul fakat bu film onun en iyi işlerinden kesinlikle değil.
Kadın itirafları duyunca verdiği tepki neydi öyle "Bana ne verdin ? " o kadar.[/spoil][/spoil]
Beğenenelere saygım sonsuz ama bence konu olarak sadece daha önce bilmediğim için ilgi çekici ama onun dışında harcamanın tamamının oyunculara harcandığı sıradan bir yapım olmuş. 200 milyonluk prodiksiyondan tek bir sahne bile yok.
4
Sürprizbozan: Göster
Kadın itirafları duyunca verdiği tepki neydi öyle "Bana ne verdin ? " o kadar.[/spoil][/spoil]
Beğenenelere saygım sonsuz ama bence konu olarak sadece daha önce bilmediğim için ilgi çekici ama onun dışında harcamanın tamamının oyunculara harcandığı sıradan bir yapım olmuş. 200 milyonluk prodiksiyondan tek bir sahne bile yok.
![avatar](/images/avatars_thumb/9601415585b433d2e5ab57.jpg)
denisilin (8404) - 7 ay önce
Bu kadar acı ve ölüm dolu bir hikayeyi bu şekilde sunabilmek büyük iş! De Niro karakteri nasıl zehirli kötülük saçıyor ama bunu ayarla öyle güzel yediriyor ki... DiCaprio'ya dişler ve burun çok yakışmış! Evlilik töreninde aklına Cem Yılmaz-billur gelmeyen yoktur, sanırım. Şunun Ortadoğu versiyonu çekilse ne güzel olur diyeceğim ama burada mevzu halen devam etmekte, şimdilik çekilmez! Sevgili Cormorant ve Morrison abim bence en isabetli yorumları yapmışlar, o yüzden çok uzatmadan filme bayıldığımı söylemeliyim. İlk süresine baktığımda küfür ettim ama kendini izleten bir yapım! Lily Gladstone'u ayrıca beğendim. Filmin sonuna doğru sinema salonundaki seslendirme ve müzikler ne kadar orijinaldi, orada olmak kimbilir nasıl hoş olurdu...
Cevaplar (8)
![avatar](/images/avatars_thumb/96937704265f2f4db6b988.jpg)
Morrison (1583) - 08 Aralık 2023 23:45
Sağol kardeşim, acı gerçeklerin Amerikan toplumunun yüzüne tokat gibi vurulması açısından çok önemli eserler bunlar, daha önce örneklerini gördük, ne kadar görsek o kadar güzel. Anlamı açısından büyük, tek eleştirim film süresi, onlar orda acı çekerken bizde ne zaman bitecek diye ruhumuzu teslim ettik
yani Scorsese dramın dozunu ve süresini katmerli şekilde abartmış, izleyicilerin çoğu da süresinden şikayetçi gördüğüm kadarıyla. Filme diri oturmak lazım aksi takdirde 2-3 partide bitirilebilir.
Ortadoğu versiyonunun izlenmeyeceğini bildikleri için masraf etmezler çünkü kendi insanlarının ne kadar ırkçı ve İslam düşmanı olduklarını biliyorlar, ha keza Avrupalıların da öyle, gebersinler diye bakıyorlar zaten. Ortadoğu bilime tutunmadıkça, inkılaplar getirmedikleri sürece kan ağlamaya mahkumlar! Ne demiş bir büyük güzel insan ;
"Medeni olmayan insanlar, medeni olanların ayakları altında kalmaya mahkumdurlar." Biz de bilime değil başka şeye tutunursak vay halimize, her şeyi yazamıyorum burda. Esenlikler diliyorum güzel insan.
6
![Gülücük](/images/smiles/icon_smile.gif)
Ortadoğu versiyonunun izlenmeyeceğini bildikleri için masraf etmezler çünkü kendi insanlarının ne kadar ırkçı ve İslam düşmanı olduklarını biliyorlar, ha keza Avrupalıların da öyle, gebersinler diye bakıyorlar zaten. Ortadoğu bilime tutunmadıkça, inkılaplar getirmedikleri sürece kan ağlamaya mahkumlar! Ne demiş bir büyük güzel insan ;
"Medeni olmayan insanlar, medeni olanların ayakları altında kalmaya mahkumdurlar." Biz de bilime değil başka şeye tutunursak vay halimize, her şeyi yazamıyorum burda. Esenlikler diliyorum güzel insan.
3
| Bildir
![avatar](/images/avatars_thumb/9601415585b433d2e5ab57.jpg)
![avatar](/images/avatars_thumb/4099538806320064f997db.jpg)
ilkerkocak (1030) - 09 Aralık 2023 10:11
Doğma büyüme Çukurambar, eskinin gecekondu şimdinin sosyete mahallesi. Bu sefer kelimeye kıymışsın, tespitler, hatırlatmalar her zaman ki gibi on numara.
8
1
| Bildir
![avatar](/images/avatars_thumb/9601415585b433d2e5ab57.jpg)
![avatar](/images/avatars_thumb/186206795e6a566053326.jpg)
Cormorant (792) - 09 Aralık 2023 18:38
Denizcim teşekkür ederim, buradaki muhabbeti kaçırmışım galiba. Film bana da uzun gibi gelmedi. Tabii eleştiriler de genellikle çok haksız değil, Scorsese'nin başyapıtı da bu olamaz ama sadece bir tanesine bir cevap verebilirim. Bizimkinin dayısı zengin olduğu için tamahkar olabileceği konusunda şüphe uyandırmamıştı, değildi de aslında. Sorun başkaydı... Herneyse. Benim yolum da Ankara'dan geçmişti bir dönem, askerliğimi orada yapmıştım. Güzel filmlerde görüşmek üzere...
9
2
| Bildir
![avatar](/images/avatars_thumb/9601415585b433d2e5ab57.jpg)
![default avatar](/images/default_avatar.gif)
gorkigorki (475) - 18 Aralık 2023 19:25
Sen beğendiysen eğer ; bende en kısa sürede izlenenler listesine ekliyorum.
1
| Bildir
![avatar](/images/avatars_thumb/176125643162c831d9b9632.jpg)
oldboy10 (63) - 7 ay önce
Kızılderililerden özür dilemek adına yapılmış, başından sonuna kadar olacakları rahatlıkla tahmin edebileceğimiz bir yapım. Senaryonun tahmin edilebilirliği ve akıcılığın yavaşlığı oyunculukların da önüne geçtiğinden, filmle ilgili pek de olumlu bir şey akılda kalmıyor açıkçası. Martin Scorsese muhteşem başyapıtlara imza atmış bir yönetmen. Fakat bu film kesinlikle onun iyi filmlerinden biri değil.
5
![default avatar](/images/default_avatar.gif)
![avatar](/images/avatars_thumb/186206795e6a566053326.jpg)
Cormorant (792) - 7 ay önce
"Basit şeyler için sorun çıkarma. Sorun çıkaracaksan büyük olsun, karşılığı kazançlı olsun, tamam mı?"
Artık böyle filmler pek fazla yapılmıyor. Öncelikle şunu bilmek gerekiyor, bu iyi bir film, güzel bir film, ve uzun bir film. Önemli olan nokta şu; bizi doğrudan ilgilendirmeyen bir konuda meditasyona oturur gibi kendimizi tamamen kaptırarak üç saatin üzerinde bir zaman ayırmaya hazır mıyız? Sinema konusunda "zevk sahibi" olduğunu gayet iyi bildiğimiz bazı kardeşlerimiz bile filmi uzun bulduklarını ve sıkıldıklarını açıkça ifade etmişler...
Amerika kıtasına ayak basan beyaz adamın daha sonra kendisine benzemeyenler üzerindeki tutumları üzerine bugüne kadar taraflı veya tarafsız pek çok şey izledik. (Bu noktada Morrison kardeşimizin detaylı yorumuna göz atmanız önerilir. Bunu söyleyerek pek çok açıklamadan "yırtmış" oluyorum, bu yüzden kendisine teşekkür borçluyum.) Bu ise aynı minval üzere olmakla birlikte oldukça spesifik bir konuyu ve Osage toplumu örneğinde aslında hemen bütün "Yerli Amerikalıların" yaşamış olduğu bir sorunu ele alıyor. Film bir kitaptan ve gerçek bir hikayeden uyarlandığı halde karakterlerin "metaforik" özellikleri gözden kaçacak gibi değil. Bu hikayeyi biraz uzatarak ele alma nedeni, belki de popüler kültürün diğer ürünleri gibi hızlıca tüketilip kısa zamanda unutulması istenmemiş olduğu için olabilir, sadece bir tahmin... Scorsese'nin neredeyse "fetiş" oyuncularından olan ve filme ciddi bir etkisi olan ve yapımcıları arasında da yer alan Leonardo DiCaprio'nun da pek çok konuda duyarlılıkları olan bir sanatçı olduğunu biliyoruz. Oyunculuk anlamında da burada çizdiği kompozisyonun çok başarılı olduğu ortada, ve muhtemelen kendisine bazı adaylıklar getirmesi sürpriz olmaz. Robert DeNiro'nun da tecrübesi malum, ve kendisini genellikle sempatik bulduğumuz halde, buradaki rolüyle bize farklı hissettirmeyi başarıyor. Tabii Lily Gladstone'a da özellikle dikkat edilmesi gerekiyor, kendinden emin tavrı ile ilginç bir karakteri son derece başarı ile canlandırıyor. Filmin sonlarına doğru Jesse Plemons, Brendan Fraser ve John Lithgow gibi oyuncularla da yolumuz kesişiyor, Hatta Martin Scorsese'nin kendisi ile de...
Önce de belirttiğim gibi, bu filmi zaman ayırabileceğiniz, konuya dikkatle kendinizi kaptırabileceğiniz ve sıkılmayacağınıza kanaat getirdiğinizde izlemeniz önerilir.
9
Artık böyle filmler pek fazla yapılmıyor. Öncelikle şunu bilmek gerekiyor, bu iyi bir film, güzel bir film, ve uzun bir film. Önemli olan nokta şu; bizi doğrudan ilgilendirmeyen bir konuda meditasyona oturur gibi kendimizi tamamen kaptırarak üç saatin üzerinde bir zaman ayırmaya hazır mıyız? Sinema konusunda "zevk sahibi" olduğunu gayet iyi bildiğimiz bazı kardeşlerimiz bile filmi uzun bulduklarını ve sıkıldıklarını açıkça ifade etmişler...
Amerika kıtasına ayak basan beyaz adamın daha sonra kendisine benzemeyenler üzerindeki tutumları üzerine bugüne kadar taraflı veya tarafsız pek çok şey izledik. (Bu noktada Morrison kardeşimizin detaylı yorumuna göz atmanız önerilir. Bunu söyleyerek pek çok açıklamadan "yırtmış" oluyorum, bu yüzden kendisine teşekkür borçluyum.) Bu ise aynı minval üzere olmakla birlikte oldukça spesifik bir konuyu ve Osage toplumu örneğinde aslında hemen bütün "Yerli Amerikalıların" yaşamış olduğu bir sorunu ele alıyor. Film bir kitaptan ve gerçek bir hikayeden uyarlandığı halde karakterlerin "metaforik" özellikleri gözden kaçacak gibi değil. Bu hikayeyi biraz uzatarak ele alma nedeni, belki de popüler kültürün diğer ürünleri gibi hızlıca tüketilip kısa zamanda unutulması istenmemiş olduğu için olabilir, sadece bir tahmin... Scorsese'nin neredeyse "fetiş" oyuncularından olan ve filme ciddi bir etkisi olan ve yapımcıları arasında da yer alan Leonardo DiCaprio'nun da pek çok konuda duyarlılıkları olan bir sanatçı olduğunu biliyoruz. Oyunculuk anlamında da burada çizdiği kompozisyonun çok başarılı olduğu ortada, ve muhtemelen kendisine bazı adaylıklar getirmesi sürpriz olmaz. Robert DeNiro'nun da tecrübesi malum, ve kendisini genellikle sempatik bulduğumuz halde, buradaki rolüyle bize farklı hissettirmeyi başarıyor. Tabii Lily Gladstone'a da özellikle dikkat edilmesi gerekiyor, kendinden emin tavrı ile ilginç bir karakteri son derece başarı ile canlandırıyor. Filmin sonlarına doğru Jesse Plemons, Brendan Fraser ve John Lithgow gibi oyuncularla da yolumuz kesişiyor, Hatta Martin Scorsese'nin kendisi ile de...
Önce de belirttiğim gibi, bu filmi zaman ayırabileceğiniz, konuya dikkatle kendinizi kaptırabileceğiniz ve sıkılmayacağınıza kanaat getirdiğinizde izlemeniz önerilir.
Cevaplar (3)
![avatar](/images/avatars_thumb/550868515651ef307d7886.jpg)
cumhurcemoglu26 (6203) - 07 Aralık 2023 19:39
Cormorant Beycim uzun yorumunu zevkle okudum ve benden bir like haketti. Ayrıca Leonardo DiCaprio'ya dudaklarını devamlı büzmesine de acayip ayar oldum.. ![Gülücük](/images/smiles/icon_smile.gif)
6
![Gülücük](/images/smiles/icon_smile.gif)
2
| Bildir
![avatar](/images/avatars_thumb/96937704265f2f4db6b988.jpg)
Morrison (1583) - 07 Aralık 2023 21:33
Sitemizin "Butik yorumcu" dalında oscar heykelciğini elinde havalandıran değerli abim, ben "daha sık yazmalısın" dedikçe sen uzaklaşıyorsun, bak cumhur abimiz öyle mi? ayı yogiyi izlese yorum yazmaktan geri durmaz.
öncesinde 160 yorum yazılmış da olsa İlla yazacak kendi 3-4 satırını oraya. Hayat çok kısa güzel insanlar, uzaklaşmayın, safları sık tutun, sizleri seviyorum. Esenlikler.
6
![Gülücük](/images/smiles/icon_smile.gif)
2
| Bildir
![avatar](/images/avatars_thumb/550868515651ef307d7886.jpg)
![default avatar](/images/default_avatar.gif)
murat erucar (10) - 7 ay önce
Yaa evet film güzel. Kostümler, mekan, oyuncular, oyunculuklar hepsi göz alıcı. Lakin 3,5 saatte çekilmiyor be kardeşim:(
7
![default avatar](/images/default_avatar.gif)
Barisch1907 (149) - 7 ay önce
Filmin saçma bir şekilde çok uzun olmasını geçtim acaip sıkıcı bir filmdi. Leonardo ismi olmasaydı puanı 4ü geçmezdi sanırım.
5
![avatar](/images/avatars_thumb/14948209055de21789939d1.jpg)
pus (209) - 7 ay önce
Tanrım bu nasıl bir işkenceydi? Leonardo neden böyle rol kesen saçma bir karaktere bürünmüş ki. 2023 yılında 3,5 saat Western nasıl onay aldı da bunca para yatırıldı bu filme. Bana hiçbir şey geçmedi, sıkıntıdan patladım.
1
Cevaplar (2)
![default avatar](/images/default_avatar.gif)
SpecialistOG (44) - 07 Aralık 2023 08:25
Kesinlikle haklısın... İnsanlar bu filmde ne buldu anlamış değilim yani sonu çok belli başı çok belli neler olacağını en başından tahmin ettim. Bu site gerçekten çok garip bir iki ünlü oyuncu görsünler hemen mükemmel diye atlıyorlar. Komik bir durum
7
| Bildir
![avatar](/images/avatars_thumb/186206795e6a566053326.jpg)
Cormorant (792) - 07 Aralık 2023 22:39
Burada pus kardeşimize hiç bir lafım yok, yanlış anlaşılmasın. Sıkılmış ve beğenmemiş. Zaten film böyle bir "tehlikeyi" barındırıyor ve göze almış görünüyor. Fakat onu desteklemek için yazan kardeşimiz fena çuvallamış. Çünkü biz beğenmeyenleri anlıyoruz, ama kendisi beğenenleri anlamamış. Bunu da "muhakeme özürlü" olduğumuzu sanmasından ve teşhisinin yanlış olmasından anlıyoruz. Aslında tam tersine, en çok şüpheyle yaklaştığımız filmler genellikle "kalabalık kadrolu" filmlerdir. Bu durum gerçekten de bazen başka bir faktörün eksikliğine işaret eder, ama burada durum hiç öyle değil. Zaten oyuncuların bir kısmı oldukça geç arz-ı endam ediyorlar, ve diğerleri de birbirlerinden rol çalmayarak profesyonelliklerini bir kez daha konuşturuyorlar. Tekrar söylüyorum, bir filmi beğenmeyebilirsiniz ama, bu beğenenleri aşağılayabileceğiniz manası taşımaz. Tabii aynı şey beğenenler için de geçerlidir, çünkü herkesin bildiği gibi, "zevkler ve renkler tartışılmaz".
9
5
| Bildir
![avatar](/images/avatars_thumb/1071508751589afb1546a1a.png)
turntable (394) - 7 ay önce
Yaşanan olaylar gerçekten üzücü, oyunculuklar şahane, mekan tasarımları ve dönemi yansıtma becerisi eşsiz. Kesinlikle izlemeden geçmeyin derim. Süresine aldırış etmemenizi tavsiye ediyorum.
Ayrıca " dark was the night cold was the ground " şarkısını duymak çok güzeldi...Bu şarkı aynı zamanda altın plak içinde şu an voyager 1 uydusu ile sonsuz uzayda sürüklenmekte...
7
Ayrıca " dark was the night cold was the ground " şarkısını duymak çok güzeldi...Bu şarkı aynı zamanda altın plak içinde şu an voyager 1 uydusu ile sonsuz uzayda sürüklenmekte...
Film Altyazıları
Furiosa: A Mad Max Saga (2,556)
Kimitachi wa dô ikiru ka (1,459)
Dune: Part Two (313)
Mad Max: Fury Road (294)
The Fall Guy (211)
Tarot (171)
The Ministry of Ungentlemanly Warfare (140)
Godzilla x Kong: The New Empire (122)
Håndtering av udøde (114)
Spoorloos (100)
Dizi Altyazıları
House of the Dragon (3,219)
Evil (560)
The Acolyte (260)
Halo (158)
Yellowstone (143)
From (142)
The Bear (141)
True Detective (141)
Young Sheldon (140)
Better Call Saul (116)