Yönetmen:
Senaryo:
Rating:
Vizyon Tarihi:
15 Ağustos 2003 (Türkiye)
Dil:
Rusça, İsveççe, İngilizce, Lehçe
Müzik:
Çekim Yeri:
Trollhättan, Västra Götalands län, İsveç
Nam-ı Diğer:
Lilya 4-Ever | Lilya 4-ever
514 kişi izledi 252 kişi izleyecek 71 kişinin favorisi 28 takip
Oyuncular
Tüm KadroÖzet
Sovyetler Birliği varoşlarında teyzesi ile birlikte yaşayan Lilya henüz 16 yaşındadır. Annesi Lilya'yı terkederekortadan kaybolmuştur. Lilya bir Andrei isimli İsveçli bir gence aşık olur ve onunla birlikte kaçmaya karar verir. Yaşamını düzene sokmak ve mutlu bir hayat sürmek için bambaşka bir ülkeye gelen Lilya burada eski yaşamını mumla arayacaktır.
Yorumlar
Film oldukça etkileyici ve bir o kadar da gerçekçi bir konuya sahip. Benzer dramlar halen yaşanmakta ve satılık seks talep gördükçe de yaşanmaya devam edecek...
Bildiğimiz üzere beyaz kadın ticareti ülkemizde de ciddi bir sorun.
Bu yüzden buradan hatırlatmak istedim ki, çevrenizde fuhuşa zorlandığını, bu amaçla kilit altında tutulduğunu, şiddet gördüğünü düşündüğünüz, şahit olduğunuz kadın ve/veya kadınlar olduğunda ALO 157 Polis Kadın Yardım Hattını arayabilirsiniz. Bu hat sayesinde şimdiye kadar bir çok kadın özgürlüğüne kavuşmuş durumda.
Bildiğimiz üzere beyaz kadın ticareti ülkemizde de ciddi bir sorun.
Bu yüzden buradan hatırlatmak istedim ki, çevrenizde fuhuşa zorlandığını, bu amaçla kilit altında tutulduğunu, şiddet gördüğünü düşündüğünüz, şahit olduğunuz kadın ve/veya kadınlar olduğunda ALO 157 Polis Kadın Yardım Hattını arayabilirsiniz. Bu hat sayesinde şimdiye kadar bir çok kadın özgürlüğüne kavuşmuş durumda.
Lilja, sistem değişikliği yaşayan bir ülkenin sevgisiz ortamında büyüyen, haketmediği parayı çöpe atacak kadar saf ve temiz bir genç kızdır.
Film, salt çöken bir sistemin insanlar üzerindeki yansımasının anlatımı değildir. Asıl hedef kapitalizm ve onun insanlar üzerindeki etkisidr. Düzenlerin devamı için olmazsa olmaz din olgusu da yönetmenin hedefleri arasındadır. Bildik bir konuyu ele alan film, kimi klişeleri kullansa da klişe batağına düşmeden, işin kolayına kaçıp erotik sömürüye başvurmadan, olayın özüne inebildiği için benzerlerinden ayrılır.
Öykü SSCB bitiminden sonra yaşanmaya başlansa da gelişmiş bir Batı Avrupa ülkesinde devam etmekte. Fabrika dumanında boğulan kuş, Lilja'nın bedenini satmadan önce ve sattıktan sonraki marketteki iki alışveriş sahnesinin kıyasılanması ve ilişki sonrasında yenilen fast-food ürünleri, herşeyin satılık olduğu insanların alabildiğine yabancılaştığı ve bencilleştiği tüketim toplumunu, kapitalizmi işaret etmekte.
Yönetmen, anasının ardından çamura düşen kız sahnesiyle sonu belli bir öyküye izleyiciyi katarken, kızın yaşadığı ilişkilerde kamerayı adamların yüzüne tutarak kendimizi Lilja'nın yerine koymamızı sağlamış.
Film boyunca Lilja'nın yanında taşıdığı kutsal tablo, yüreklere su serpercesine duvara fırlatıldığında düzene ve düzenin dayanaklarına indirilmiş bir darbe olmasıyla da farkını ortaya koymuş.
Dünyanın dört bir tarafında inanmak istedikleri yalanın ardından giden savunmasız insanların gerçekte var olmayan ve gerçekte var olan meleklerin öyküsü aslında anlatılan...
"Kışın sebze toplanır mı?"
"Asiye nasıl kurtulur?"
Birilerinini ya da birşeyleri suçlayarak aklayabilir miyiz kendimizi?
Film, salt çöken bir sistemin insanlar üzerindeki yansımasının anlatımı değildir. Asıl hedef kapitalizm ve onun insanlar üzerindeki etkisidr. Düzenlerin devamı için olmazsa olmaz din olgusu da yönetmenin hedefleri arasındadır. Bildik bir konuyu ele alan film, kimi klişeleri kullansa da klişe batağına düşmeden, işin kolayına kaçıp erotik sömürüye başvurmadan, olayın özüne inebildiği için benzerlerinden ayrılır.
Öykü SSCB bitiminden sonra yaşanmaya başlansa da gelişmiş bir Batı Avrupa ülkesinde devam etmekte. Fabrika dumanında boğulan kuş, Lilja'nın bedenini satmadan önce ve sattıktan sonraki marketteki iki alışveriş sahnesinin kıyasılanması ve ilişki sonrasında yenilen fast-food ürünleri, herşeyin satılık olduğu insanların alabildiğine yabancılaştığı ve bencilleştiği tüketim toplumunu, kapitalizmi işaret etmekte.
Yönetmen, anasının ardından çamura düşen kız sahnesiyle sonu belli bir öyküye izleyiciyi katarken, kızın yaşadığı ilişkilerde kamerayı adamların yüzüne tutarak kendimizi Lilja'nın yerine koymamızı sağlamış.
Film boyunca Lilja'nın yanında taşıdığı kutsal tablo, yüreklere su serpercesine duvara fırlatıldığında düzene ve düzenin dayanaklarına indirilmiş bir darbe olmasıyla da farkını ortaya koymuş.
Dünyanın dört bir tarafında inanmak istedikleri yalanın ardından giden savunmasız insanların gerçekte var olmayan ve gerçekte var olan meleklerin öyküsü aslında anlatılan...
"Kışın sebze toplanır mı?"
"Asiye nasıl kurtulur?"
Birilerinini ya da birşeyleri suçlayarak aklayabilir miyiz kendimizi?
Lilja 4-ever Altyazıları
Türkçe Altyazılar
Dil
CD
Çevirmen
Fps
İndirme
Gönderen
İngilizce Altyazılar
Dil
CD
Çevirmen
Fps
İndirme
Gönderen
- İyi
- Yeterli
- Yetersiz
- Değerlendirilmedi
- Kaynak Altyazı Bekleniyor
- Arşiv
Film Altyazıları
Furiosa: A Mad Max Saga (3,665)
Kimitachi wa dô ikiru ka (1,390)
Mad Max: Fury Road (361)
Håndtering av udøde (343)
Dune: Part Two (325)
Tarot (250)
The Fall Guy (243)
The Ministry of Ungentlemanly Warfare (151)
Godzilla x Kong: The New Empire (136)
Spoorloos (122)
Dizi Altyazıları
House of the Dragon (1,573)
Evil (869)
The Acolyte (351)
Better Call Saul (207)
From (193)
Halo (157)
Young Sheldon (156)
True Detective (154)
Sugar (123)
The Bear (118)
Lilya'nın annesinin arkasından o şekilde koşması en sağlam sahnesiydi bana göre.
Bir erkeğin bile içini burkan, rahatsız eden bir anlatımı var ki bayanlar izlediğinde çok daha etkileyici gelir herhal. Sonuçta insan olarak herkesin hayatını tekrar gözden geçirtecek; ailenin değerini ve yaşamında az bile olsa sahip olduklarının önemini daha çok farketmesine yol açacak kaliteli filmlerden biri.
8 / 10
Ayrıca işte gerçek anlamda sinema budur. Twilightlar,Harry Potterlar,Spidermanlar ve benzerleri ise sinema falan değil sadece eğlencedir.