Yorumlar (6)
AntiSmoothJazz (572) - 8 ay önce
Kibrit fabrikasında çalışan ve ebeveyni ile beraber yaşayan bir kadının üzerinden kasvetli bir trajikomedi.
Andersen'in masalının modernize edilmiş bir versiyonu ile melankolik atmosferini renkli sinematografisiyle buluşturan, bir yere varmak için acele etmeyen, o yere vardığında da bir şeyin değişmediği, güzel, minimalist modern bir hikaye.
Aki Kaurismäki'nin Proletarya Üçlemesi'nin Cennetteki Gölgeler (1986) ve Ariel'den (1988) sonraki üçüncü filmi. 30 yılı aşkın bir süre sonra da Sararmış Yapraklar (2023) "üçlemenin" dördüncü filmi oldu.
- Fare zehiri.
- Küçük mü büyük mü?
- Büyük.
- Ne yapar?
- Öldürür.
8
Andersen'in masalının modernize edilmiş bir versiyonu ile melankolik atmosferini renkli sinematografisiyle buluşturan, bir yere varmak için acele etmeyen, o yere vardığında da bir şeyin değişmediği, güzel, minimalist modern bir hikaye.
Aki Kaurismäki'nin Proletarya Üçlemesi'nin Cennetteki Gölgeler (1986) ve Ariel'den (1988) sonraki üçüncü filmi. 30 yılı aşkın bir süre sonra da Sararmış Yapraklar (2023) "üçlemenin" dördüncü filmi oldu.
- Fare zehiri.
- Küçük mü büyük mü?
- Büyük.
- Ne yapar?
- Öldürür.
eskatalogya (1723) - 6 yıl önce
çok basit, minimalist, tempo yok, akıcılık yok, düz bir konu, 3.sayfa haberlerinden farkı olmayan bir hikaye,başarısız buldum...
5
leopar1972 (811) - 9 yıl önce
Çevre, ekonomi,dram ve pskolojik değerlerle örüntülenmiş başarılı bir filim olmuş.
Tavsiye ederim, izleyin.
7
Tavsiye ederim, izleyin.
cimcarmuş (88) - 12 yıl önce
Minimalist sinemanın Finlandiya sesi Aki Kaurismäki bu filminde de kaybedenlerin hayata tutunuşunu anlatmış. Küçük ayrıntılarla hikayeyi başarıyla beslemiş.
Kati Outinen oyunculuğu ve filmin soluk renkleri Kibritçi Kızı çok farklı bir gözle görmemize katkı sağlamış.
8
Kati Outinen oyunculuğu ve filmin soluk renkleri Kibritçi Kızı çok farklı bir gözle görmemize katkı sağlamış.
fanatic_anchovy (358) - 12 yıl önce
Film, yönetmenin 'Proletarya Üçlemesi' adını verdiği filmlerin son halkası. Kendi sinema dilini oluşturması ve karşılığı olması bakımından önemli bir noktada duruyor bu filmler.
Aki Kaurismäki, serinin diğer iki filmine oranla başroldeki Iris dolayısıyla kadını ön planda tutmuş. "Iris karakterine Andersen’in masalındaki gibi bir kibrit alevi kadar mutluluk bulmak yetecek midir?" sorusuna takılmamak gerek, aslolan yaşamdır. İşin o boyutunda da yönetmenin ülkenin fazla yansıtılmayan bir tarafına kamerasını çevirdiği için toplumsal sorunlar (yabancılaşma vs.) soğuk rüzgarlar estiriyor.
8
Aki Kaurismäki, serinin diğer iki filmine oranla başroldeki Iris dolayısıyla kadını ön planda tutmuş. "Iris karakterine Andersen’in masalındaki gibi bir kibrit alevi kadar mutluluk bulmak yetecek midir?" sorusuna takılmamak gerek, aslolan yaşamdır. İşin o boyutunda da yönetmenin ülkenin fazla yansıtılmayan bir tarafına kamerasını çevirdiği için toplumsal sorunlar (yabancılaşma vs.) soğuk rüzgarlar estiriyor.
‹ Önceki
1
Sonraki ›
Film Altyazıları
Beverly Hills Cop: Axel F (1,052)
Furiosa: A Mad Max Saga (997)
Kimitachi wa dô ikiru ka (350)
Dune: Part Two (221)
The Fall Guy (168)
Mad Max: Fury Road (142)
Inside Out (101)
The Ministry of Ungentlemanly Warfare (96)
Tarot (88)
Godzilla x Kong: The New Empire (77)
Dizi Altyazıları
House of the Dragon (7,952)
The Acolyte (949)
Evil (567)
Tracker (322)
Halo (173)
The Bear (172)
Better Call Saul (130)
The Walking Dead (111)
Fargo (106)
Young Sheldon (99)