1986
Do ma daanKomedi / Aksiyon104 dk
Yönetmen: Hark Tsui
1980'lerin Yeni Dalga akımı sonrası Hong Kong sineması Batı’da benimsendiğinde, hayranlan, bu film endüstrisinin, dönemin Hollywood yapımlarında eksik olan yaratıcılık, espri ve zeka gibi niteliklerle kitleleri eğlendirebilme becerisinin büyüsüne kapılmıştı....
7.3 (2,686 Oy)
1980'lerin Yeni Dalga akımı sonrası Hong Kong sineması Batı’da benimsendiğinde, hayranlan, bu film endüstrisinin, dönemin Hollywood yapımlarında eksik olan yaratıcılık, espri ve zeka gibi niteliklerle kitleleri eğlendirebilme becerisinin büyüsüne kapılmıştı. Muhtemelen Hong Kong sinemasının büyük çıkış yaşadığı 80'lerden, başka hiçbir film bu öğeleri, yönetmen Tsui Hark'ın 1913 civarında bir opera binasında geçen, muhteşem biçimde baş döndürücü ve yer çekimine meydan okuyan tarihi epiği Do Ma Daan'\ kadar bolca İçermez.
Kaderleri tiyatroda kesişen, devrimcilerle gizli ilişkileri olan bir generalin kızından (Brigitte Lin), babasının sadece erkeklerden oluşan opera kumpanyasına girmeye azmetmiş yetenekli bir akrobattan (Sally Yeh) ve çalıntı mücevherlerin peşindeki dalavereci bir servet avcı sından (Cherie Chung) oluşan üç kadın kahramanın iç içe geçen özlemlerini bir arada dokuyan Tsui, tarihi melodram, yatak odası farsı ve gerilim yüklü gösterişli aksiyon İçeren farklı türlerden, etkileyici bir karışımı büyük bir ustalıkla, kusursuz biçimde bir araya getirir.
Öyküde etkili olan politik temalar ve toplumsal cinsiyet meseleleri, günümüz Hong Kong sinemasının bu klasiği için sürükleyici bir alt metin oluşturur. Böylesine arı bir sinema zevki patlamasına ancak yarı acı yarı tatlı bir nostalji duygusuyla dönüp bakabiliyor insan. Tsui'nin son çalışması korkunç kötüydü, Do Ma Daan'ın başrollerindeki çekici üçlü, sinema perdesinden çekildi ve 21. yüzyıl başında Hong Kong film endüstrisi feci bir çöküş yaşıyor.
------------------------
görülmesi gereken 1001 film kitabında dikkatimi çeken yapımlardan birisi.