Yönetmen:
Senaryo:
Ülke:
Rating:
Vizyon Tarihi:
01 Kasım 2019 (Türkiye)
Dil:
Korece, İngilizce
Müzik:
Web Sitesi:
Çekim Yeri:
Deogyang-gu, Goyang, Güney Kore
Nam-ı Diğer:
Parasite
2939 kişi izledi 326 kişi izleyecek 213 kişinin favorisi 147 takip
Özet
The Host ile uluslararası alanda tanınan, Snowpiercer ve Okja ile kariyerini sağlamlaştıran Bong Joon-ho, Parazit ile Cannes’da Altın Palmiye kazanarak yılın en iyi filmlerinden birine imza atmış oldu. Güney Kore’de tüm gişe rekorlarını kırarak 10 milyon izleyiciye ulaşan ve ülkesinin Oscar adayı olan Parazit’in merkezinde birbirinden derin farklarla ayrılan Park ve Kim aileleri var. Neredeyse sefalet içinde yaşayan Kim ailesinin fertleri gerçek kimliklerini bir şekilde saklayarak birer birer, zenginlikleri sınır tanımayan Park ailesinin hizmetine giriyor. Bu tuhaf işbirliği sürerken sınıf atlama çabası ve servet kibrinin yol açtığı trajikomik olaylar ardı ardına gerçekleşiyor. - Gönderen: Quaresmania
Son Haberler
Donald Trump, En İyi Film Oscarı'nı Parasite'ın Almasını Eleştirdi
Sık sık sinema ve televizyon dünyasını hedef alan açıklamalarda bulunan Donald Trump, bu kez de Parasite’ın En İyi Film Oscarı’nı almasını eleştirdi.
Bong Joon-ho’nun beğeniyle karşılanan son filmi Parasite, ödül sezonu boyunca adından söz ettirdikten sonra 92. Akademi Ödülleri’ne de damga vuran film oldu. En İyi Film Oscarı’nı kazanarak İngilizce olmayan filmler için bir ilke imza atan film, aynı zamanda En İyi Yönetmen, En İyi Özgün Senaryo ve En İyi Uluslararası Film kategorilerinde de Oscar kazanarak tarihi bir başarıya imza attı.
Parasite’ın En İyi Film Oscarı’nı kazanması tüm dünyada sinemaseverler ...devamıYorumlar
son zamanlarda seyrettigm en guzel film 2 saat 16 dakika nasıl geçtı anlamadım yonetmenın boş filmi yok zaten ısrarla tavsıye edilir
Bu senenin "en abartılı" filmi. Filmde yerlere göklere sığdıralamyacak hiçbir şey yok. İnsanlar azıcık toplumsal mesaj, sınıf farkı vb. görünce helele hülelele baş yapıt ilan ediyorlar. Bu tür mesajlar da hep ironik olur aslında.
Yönetmenin 2013 yapımı "Snowpiercer" adlı filmi de aynı konuyu işliyordu. Bakmış o filmle insanaları kafayalamadı, ikincisini çekmiş. Bir de senaryonun özgünlüğünü övenler var. Senaryo klasik sınıf farkı, zengin-fakir çatışması üzerine kurulu. Bu temelin üzerine de ufak tefek oynamalarla aynı yapı yükseliyor.
Filmde yaşanan nerdeyse her şey o kadar absürt o kadar olağan yaşama ve gerçekliğe aykırı ki insanların bu filmle nasıl bağ kurduğunu anlamakta güçlük çekiyorum. Bu konualrda ülkemizde milyonlarca dizi var.
Parazit benzetmesi için bile güzelleme yapıyorlar ya. Her gün her filmde milyonlarca benzetme yapılıyor. Her benzetme için dizi/filmleri öveceksek halimiz duman.
Filmin günlük yaşamı anlatması ve absürt olma idddiasında bulunmamasına rağmen absürt oluşu dışında kötü değil aslında. İyi film de değil. Oyunculuklarda ön plana çıkan bir şey yok. Müziklerde de yok. Senaryo zaten dediğim gibi. Sinematografisi güzeldi ama. Sonu da filmdeki bir çok öğe gibi gereksizdi. İzlenebilir bir film. Fakat aşırı derecede abartılıyor.
Yönetmenin 2013 yapımı "Snowpiercer" adlı filmi de aynı konuyu işliyordu. Bakmış o filmle insanaları kafayalamadı, ikincisini çekmiş. Bir de senaryonun özgünlüğünü övenler var. Senaryo klasik sınıf farkı, zengin-fakir çatışması üzerine kurulu. Bu temelin üzerine de ufak tefek oynamalarla aynı yapı yükseliyor.
Filmde yaşanan nerdeyse her şey o kadar absürt o kadar olağan yaşama ve gerçekliğe aykırı ki insanların bu filmle nasıl bağ kurduğunu anlamakta güçlük çekiyorum. Bu konualrda ülkemizde milyonlarca dizi var.
Sürprizbozan: Göster
Parazit benzetmesi için bile güzelleme yapıyorlar ya. Her gün her filmde milyonlarca benzetme yapılıyor. Her benzetme için dizi/filmleri öveceksek halimiz duman.
Sürprizbozan: Göster
Filmin günlük yaşamı anlatması ve absürt olma idddiasında bulunmamasına rağmen absürt oluşu dışında kötü değil aslında. İyi film de değil. Oyunculuklarda ön plana çıkan bir şey yok. Müziklerde de yok. Senaryo zaten dediğim gibi. Sinematografisi güzeldi ama. Sonu da filmdeki bir çok öğe gibi gereksizdi. İzlenebilir bir film. Fakat aşırı derecede abartılıyor.
Bu filmi sevenler şunları da sevdi
- Öteki
(2013) - Asabiyim Ben
(2014) - Heathers
(2018) - Sitcom
(1998) - 13 Oyun
(2006) - Dr. Giggles
(1992)
Forumdan Benzer Başlıklar
- Film İncelemeleri - benteksizhepiniz
Film Altyazıları
Beetlejuice Beetlejuice (3,567)
Deadpool & Wolverine (2,904)
Salem's Lot (1,301)
Hounds of War (479)
Wolfs (427)
The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (285)
Slingshot (249)
Beetlejuice (228)
The Lord of the Rings: The Two Towers (205)
Un amour impossible (201)
Dizi Altyazıları
From (2,037)
The Old Man (764)
Slow Horses (625)
The Walking Dead: Daryl Dixon (569)
Tulsa King (542)
Kin (377)
Only Murders in the Building (245)
Shingeki no kyojin (193)
The Walking Dead (164)
Better Call Saul (157)
Filmdeki metaforlara dair ekşiden bir alıntı : (kabiliyetsiz yazar)
filmde konu edilen aile, mevcut sosyal adaletsizlikte alt tabakayı sembolize ediyor. filme ismini veren parazit göndermesi bu ailenin hayatta kalabilmek için adeta parazit gibi zengin bir aileye yapışmasını anlatıyor. ancak beklemedikleri şey bu parazit yaşantısına talip, savaşmak zorunda oldukları ve onlardan çok daha azını talep eden başka parazitler de var.
aile kendini tam da mükemmel bir şekilde bu yaşantıya adapte ettiğini düşünse de zengin aileden gizleyemedikleri ‘sınırı aşan’ bir şeyler var:koku. üzerlerine yapışmış bu koku onları hayalini kurdukları sınıf atlama yarışında ele veriyor. mükkemmel bir şekilde yerinde oturan bir metafor!
filmde bir diyalogda hamamböceği göndermesi var. hemen ardındaki sahnelerde gerçekten de ailenin adeta mobilyaların altında karanlığın yardımı ile gizlenmek zorundayken hamam böcekleri gibi resmedilmesini görüyoruz.
bodrumda yaşayan adamın sadece orda yaşayabildiği için ev sahibine duyduğu minnet, teşekkür ve tapınma hissi ayrıca parantez açılması gereken bir konu. sistemi ve parazit yaşantısını kanıksamış kişiler asla durumun garipliğinin ayırdına varmıyor.
filmde, günümüz insanı ve akıllı telefonlar üzerinden göndermeler var. kovulan hizmetçi kadının parazit aileyi kaydettiği videoyu patronlarına gönderecek olan tuşa basmak ile tehdit etmesi ironisi ve sonrasındaki diyaloglarda artık internetin bu gücünün atom bombasından etkili olduğundan bahsedişi dikkate değerdi.
yine film alt tabakada artıklar için yaşanan çekişmemin ve savaşın acımasızlığını ve şiddetini tüm çarpıklığıyla gözümüze sokmaya çalışıyor.
mekan değişikliğine bağlı sahne geçişleri ile (mesela evin bodrumuna inilen sahne) her ayrı mekanın sembolize ettiği dünyaların farkını vurgulamada çok etkili bir görsellik kullandı ve bu fark güçlü şekilde hissettirildi. burada dikkatimi çeken husus tamamen farklı renk filtreleri kullanılması oldu. filmin tümüne ait baskın bir renk tonu yok.
filmin sonunda bir an için gerçek sandığımız, çocuğun zengin olup babasını evin bodrumundan kurtardığı ‘hayali’, inanılmaz bir kapanış ve aynayı izleyicilerin kendisine çeviren bir ters köşe oldu. harari’nin sapiens’i ile okuyabileceğimiz bu son bize bizi anlatıyor. sapiens’de insanların mitlere inancı ile ilgili olan kısımdan hareketle, hepimizin tüm zorluk ve akıl almazlıklarına rağmen ‘parazit’ yaşantımızdaki biricik motivasyonu olan bir gün zengin ve onlar gibi olacağımıza dair ‘hayal’, daha ne kadar güzel bir şekilde izleyicinin suratına çarpılabilirdi ki? nitekim bu filmden sonra artık biliyoruz ki her şey değişse bile ‘koku’ kalıyor.